Narrowcasting: Bereik je specifieke klant met het passende verhaal, op het moment dat jij dat wil

Eigenlijk spreek je al van narrowcasting zodra er sprake is van een scherm met daarop informatie die specifiek bedoeld is voor een bepaalde persoon, of een groep.

Het voordeel van narrowcasting is dat je als bedrijf of organisatie heel gemakkelijk, heel gericht informatie kunt overbrengen aan verschillende, specifieke doelgroepen. Of dat nu gaat om bezoekers van je winkel, toevallige passanten, of leden van je sportclub.

De Large Format Displays (LFD’s) die vaak worden gebruikt voor narrowcasting, zijn er in alle soorten en maten en zijn speciaal gemaakt om 24/7 aan te staan, met een minimaal energiegebruik.

Klantvriendelijk en persoonlijk

Werk je met de juiste narrowcasting tools, dan kun je jouw verschillende videoboodschappen gemakkelijk aan- en uitzetten via je beheeromgeving – per beeldscherm afzonderlijk, of per locatie. Het is zelfs mogelijk om op verschillende tijden op de dag, of bij verschillende weersomstandigheden, verschillende boodschappen uit te zenden naar je publiek.

Narrowcasting wordt vooral gebruikt door organisaties en bedrijven die gemakkelijker en klantvriendelijker willen communiceren met hun publiek of relaties. Denk daarbij aan het ontvangen van bezoekers van een congres, of klanten op een zakelijke afspraak, door hen bij binnenkomst direct welkom te heten met een persoonlijke boodschap, of handige informatie waarmee zij direct weten waar ze moeten zijn.

Zelf hebben wij bijvoorbeeld een beeldscherm op ons kantoor bij de receptie, waarmee wij klanten welkom heten, maar waarop ook interessant nieuws en leuke filmpjes worden weergegeven over ons bedrijf.

De mogelijkheden van narrowcasting zijn eindeloos. Voor een klant van ons – een golfclub– managen wij alle narrowcasting activiteiten: van de grote ontvangstbeeldschermen bij de ingang, met alle activiteitenagenda’s en reclames van sponsoren, tot specifieke beeldschermen bij speciale events.

Zoveel doelgroepen, zoveel smaken

 Het voordeel van narrowcasting is vooral dat je als organisatie je eigen content gemakkelijk en professioneel kunt managen. Wanneer wij een nieuwe klant ontvangen die gaat starten met narrowcasting, dan laten wij hen de eenvoudige cloud gebaseerde beheerportal zien, en na wat voorbeelden kunnen zij al snel zelf aan de slag. De eenvoudige en intuïtieve portal zorgt ervoor dat iedereen die een PowerPoint presentatie kan maken ook zijn eigen narrowcasting kanaal kan beheren.

Narrowcasting is niet duur en is gemakkelijk te uit te breiden. Je betaalt per scherm, per jaar een vaste prijs – en voor verschillende omgevingen zijn er verschillende soorten schermen: van kleine screens, tot complete videowalls. Maar je hebt ook beeldschermen met touchscreens waar je interactief door menu’s kunt scrollen, beeldschermen waarop je je mailadres kunt invullen, extra stevige screens voor omgevingen waar vandalisme een issue kan zijn, of goed reinigbare beeldschermen voor keukens of fabrieken.

Narrowcasting heeft zoveel smaken als doelgroepen, maar wat alle vormen van narrowcasting met elkaar gemeen hebben: het gaat om het doelgericht aanbieden van informatie.

Nieuwsgierig geworden naar wat jullie organisatie kan met narrowcasting?

Neem dan contact op voor meer informatie. Microway kan helpen met:
- het leveren en installeren van hoogwaardige beeldschermen (van klein tot heel groot)
- het opzetten van jouw eerste narrowcasting kanaal (design)
- de technische installatie van de beeldschermen op het netwerk
- een goede uitleg van de software zodat je er meteen mee aan de slag kunt
- het up-to-date houden van je software en verzorgen van licenties