KYBYS: OP NAAR HET VIERDE LUSTRUM

kybis LOGOKlanten werven is één, klanten houden is weer heel wat anders. Microway is er bovengemiddeld goed in. Veel opdrachtgevers zijn zelfs na tien of twintig jaar niet weg te slaan bij het ICT-bedrijf. Neem KYBYS in Boxtel en Meppel. Bart van Pagée, één van de directeur-eigenaren van het ingenieursbureau, weet niet beter of zijn bedrijf ‘zat’ altijd al bij Microway.

ICT Solutions en KYBYS

KYBYS, spreek uit kiebis, heet pas sinds 1 januari jl. KYBYS en ging voor die tijd door het leven als Adviesburo De Meent. Het bureau adviseert overheden en bedrijven al ruim dertig jaar over de inrichting en het beheer van de buitenruimte. Het adviesbureau heeft ruim 40 medewerkers en heeft vestigingen in Boxtel en Meppel. KYBYS heeft kennis van beleid tot en met engineering, contracten, aanbestedingen en uitvoeringsbegeleiding op het gebied van natuur en water, stedelijk gebied, sport en begraafplaatsen. Opdrachtgevers zijn gemeenten, waterschappen, provincies, natuurorganisaties en private partijen.

Serviceplan

Microway kwam al in 1995 over de vloer bij KYBYS, toen Bart er nog niet werkte. “Vergis je niet”, zegt hij, “we zijn niet zo trouw omdat we gemakzuchtig zijn, te lui om elders te kijken. We werken met Microway op basis van een serviceplan met een looptijd van steeds drie jaar. Het einde van die contractperiode is voor ons steevast een moment om kritisch te bezien of we met Microway verder willen. We hebben in het verleden ook wel eens om ons heen gekeken. Maar uiteindelijk bleven we de Bosschenaren van Microway trouw.”

Dat zit in de kwaliteit van Microway (“Groot genoeg om continuïteit in dienstverlening te waarborgen en klein genoeg om het op een plezierige manier persoonlijk te houden”) en in de aanpak van het bedrijf. “Dat Serviceplan van Microway is erg plezierig. Tegen een vast bedrag per maand levert Microway hardware, ICT solutions, software, verzekering, beheer en onderhoud. Microway is verantwoordelijk voor de complete ICT, inclusief de infrastructuur. Nooit discussie dus over bij wie we moeten zijn. Eén telefoonnummer, één contactpersoon. En die contactpersoon zorgt met zijn collega’s dat het werkt. Als er onverhoopt eens wat is, dan worden we snel geholpen. Door mensen die ons kennen en weten hoe we werken en waar we mee werken.”

Vernieuwen
Dit jaar loopt het contract met Microway af. “Dan gaan we weer bezien wat de stand van de techniek op dat moment is. Willen we vernieuwen? En zo ja, hoe dan? Ik kan nu al zeggen dat we niet zitten te wachten op de allernieuwste vondsten op het gebied van automatisering. Geef ons maar bewezen oplossingen. Als altijd houden we de mogelijkheid open dat we voor een ander bedrijf dan Microway kiezen. Maar wie onze historie op het gebied van ICT kent, weet dat die kans klein is. Op naar het vierde lustrum dus!”

Geïnteresseerd?

Wilt U meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op!