Waarom Hosted Telefonie
Hoe kan ik bellen via internet?
Bellen via het internet kan met VoIP van Microway. Veilig, voordelig en flexibel.
De behoefte aan efficiënte vraagt om een flexibele telefonie-oplossing zoals bellen via internet. Hosted Telefonie (VoIP) is een complete communicatie-oplossing. Hosted Telefonie om te bellen via internet vraagt geen grote investering, maar is juist schaalbaar beweegt mee met de veranderingen binnen en buiten uw bedrijf. Hosted Telefonie is de toekomstvaste telefooncentrale. Bij Microway profiteert u van alle denkbare mogelijkheden uit de Cloud voor een vast tarief per maand en zonder onverwachte kosten achteraf. Wilt u meer weten over bellen via internet of de mogelijkheden van onze dienst? Neem gerust contact met ons op.
Efficiënter communiceren
Hosted Telefonie maakt communiceren efficiënter en tijdbesparend door de integratiemogelijkheden met bijvoorbeeld klantkaartsystemen. Hiermee heeft u direct de gegevens van uw klant bij de hand wanneer deze u belt. Daarnaast ziet u in één oogopslag of uw collega’s bereikbaar zijn en kunt u bellen vanaf uw computer. Een nummer opzoeken en daarna intoetsen is hiermee verleden tijd!
Bellen via de cloud
U kunt gebruik maken van een vaste en mobiele telefoon. Maar ook uw tablet en computer zijn onderdeel van uw telefonie-omgeving. In tegenstelling tot een fysieke telefooncentrale vereist Hosted Telefonie geen grote investering en is ee n ISDN-verbinding overbodig. Daarnaast betaalt u alleen voor de functies die u gebruikt. Deze kunt u op elk moment naar eigen wens inrichten en wijzigen.
Nooit te veel betalen
Voor Hosted Telefonie betaalt u een vast bedrag per medewerker, per maand. Dit bedrag is gebaseerd op de functionaliteiten die u per medewerker wenst. Dat kunnen standaard belfuncties zijn, maar ook professionele receptioniste- of call center functionaliteiten. U betaalt dus alleen voor wat u daadwerkelijk gebruikt. U ontvangt dus nooit onverwachte rekeningen.
Vooruitzichten Hosted Telefonie markt
De Nederlandse IP-telefoniemarkt is groot, met een groei van 28% per jaar zijn er in het MKB segment van 2 tot 20 werkplekken meer dan 100.000 hosted voice werkplekken per jaar te verdelen op basis van vervanging. KPN garandeert ISDN tot 2014 – en zal van af 2015 de migratie naar ALL-IP verder concretiseren.
Wat is Hosted Telefonie
Een hosted telefonie gebruiker maakt gebruik van een geavanceerd telefonie systeem uit de cloud en wordt geleverd over RoutlT’s Voice Netwerk. Hierdoor heeft de gebruiker gegarandeerde kwaliteit en de laatste IP telefonie functie’s altijd binnen handbereik.
Hoe wordt Hosted IP Telefonie geleverd?
HIP is een Voice applicatie die geleverd wordt over RoutIT’s, op Cisco-apparatuur gebaseerd, netwerk. HIP kan ook geleverd worden over het publieke internet, echter kan geen Voice kwaliteitsgarantie gegeven worden. RoutIT Voice infrastructuur is redundant verbonden op basis van SIP met onder andere de IMSCore van KPN naar het publieke telefonie netwerk. De klant heeft geen ISDN of PSTN meer nofig, en met Hosted IP Telefonie zijn ook HD-Audio en HD-Video gesprekken mogelijk. Ook is geen dubbele IP infrastructuur nodig, toestellen kunnen direct aangesloten worden op het LAN van de klant. Uw CSP partner zal voor u een Voice VLAN inrichten. Microway medewerkers zijn getraind om uw telefonie wensen om te zetten in een hoogwaardife VoIP oplossing. HIP is een op BroadSoft gebaseerde telefonie software en is zeer breed geaccepteerd in de telefonie markt. Boradsoftware werkt samen met apparatuur en software van meer dan 300 fabrikanten. HIP heeft een voorspelbaar en gemakkelijk te begrijpen maandelijks prijsmodel.
Waarom Hosted Telefonie
Dit zijn enkele voordelen van HIP telefonie:
- Lagere kosten, betaal alleen wat je werkelijk gebruikt
- Zonder extra kosten kunnen inkrimpen
- Onderling gratis bellen
- Geen grote eenmalige en geen terugkerende onderhoudscontracten
- Vaste prijs per werkplek per maand
- Administratie en beheer vanuit cloud
- Geen technische kennis nodig
- Stel je persoonlijke telefonie instellingen in met HIPIN applicatie of HIPPER
- ‘Lastige’ traditionele functies zoals aangekondigd doorverbinden of groepsgesprek gemakkelijk via de desktop in te stellen met de HIPIN applicatie
- Gemak en hogere productiviteit: bellen met ‘klik en bel’, videobellen, uw collega’s en klanten zijn makkelijker te bereiken
- Integratie met CRM, ERP of Microsoft Skype
- Met één klik extra functionaliteit toevoegen aan gebruikers. Bijvoorbeeld voice callcenter- of receptiefunctie
- Beter bereikbaar door vaste, video en moviele integratie
- Communiceer een (anywhere) nummer aan uw klanten
- Mis nooit een gesprek, centraal ingestelde regels zorgen ervoor dat een telefoongesprek nooit verloren gaat
- HIP is geschikt voor bellen met diverse telefoons
- Altijd bereikbaar ook bij uitval van verbinding
Mogelijke telefoontoestellen
Uiteraard zijn er verschillende telefoontoestellen mogelijk om te gebruiken binnen onze oplossing. Je kunt hierbij denken aan de volgende modellen.

Yealink SIP-T46U
De Yealink SIP-T46U is de opvolger van de populaire Yealink SIP-T46S en zorgt door uitgevoerde verbeteringen voor een betere samenwerking tussen de telefoon en verschillende platforms zoals 3CX en Broadsoft. Het elegante en luxe vormgegeven toestel is voorzien van een groot en helder 4,3″ LCD kleurenscherm en heeft 2 Gigabit ethernet aansluitingen, HD geluid en een RJ-9 headsetaansluiting. Al deze functies, gecombineerd met de ondersteuning van maximaal 16 SIP accounts, maken het telefoontoestel perfect voor op kantoor.
Polycom VVX 411
De Polycom VVX 411 is een IP toestel dat uitermate geschikt is voor zakelijk gebruik, bijvoorbeeld bij receptieposten. Omdat de Polycom VVX 411 tot wel 12 gelijktijdige lijnen aankan, kunt u veel binnenkomende gesprekken aannemen, parkeren en direct doorverbinden. Dankzij BLF ondersteuning ziet u welke interne lijnen vrij zijn of in gesprek.
