7 pijlers

DE CLOUD IETS VOOR JOU? BEREKEN HET MET DEZE 7 PIJLERS

Als IT verantwoordelijke heb je er vast wel eens aan gedacht, is dat nou iets voor mij die Cloud? Iedereen praat erover, sommige hebben voorzichtige stapjes gezet, maar hoe bereken je of het interessant is.

Wij hebben de 7 pijlers waarmee je kunt berekenen of Cloud geschikt is voor jou.

In deze nieuwe blog vertellen we je over de 7 pijlers, wat houden deze in en hoe kun je ze zelf berekenen. Maak jij de berekening van je huidige omgeving, dan maken wij die voor je Cloud.

 

Lees snel verder

Bespaar geld met een Cloudoplossing

Dit is niet direct altijd waarheid, een cloudoplossing kent vele aspecten en je zal alles goed moeten bestuderen en kosten van een oplossing die je zelf in beheer hebt in kaart moeten brengen.

Wij helpen je hier graag mee en hebben de 7 pijlers die kosten met zich mee brengen in kaart gebracht.

Een hele belangrijke vraag is nog niet zozeer het kostenaspect. Cloud oplossingen zijn extreem flexibel en zijn maandelijks aan te passen, op en af te schalen en kosten zijn geen maand gelijk.

Kun jij omgaan met deze flexibiliteit, kan je organisatie hier mee om gaan?

Moderne organisaties zijn flexibel en passen zich op de business aan. Snelle groei kan alleen met flexibele mensen, middelen en IT.

Wij gaan snel de 7 pijlers in kaart brengen. Ben jij klaar voor de realiteit?

Pijler 1: Hardware en datacenter

Kijk zelf eens goed naar je IT-hardware, servers, opslag hardware, firewalls, kabels en racks. Je hebt dit gekocht en schrijft het waarschijnlijk af in 5 jaar.

Wat kost dit je per jaar?

Pijler 2: Licenties

Vele zullen het met ons eens zijn dat licenties een flinke kostenpost kunnen zijn. Je moet ze bijhouden, upgraden en betaald vaak jaarlijks voor support of een onderhoudscontract wat tot wel 25% van de aankoopprijs kan zijn.

Dit is los van eventuele supportvragen die je bij de Servicedesk stelt omdat je het even niet weet.

Denk aan besturingssystemen, databases, virtualisatiesoftware, antivirus, backup software en nog veel meer.

Begint het al een aardige optelsom te worden? We hebben nog 5 pijlers te gaan!

 

Pijler 3: Energie

KAl dat gezoem en mooie lampjes op je server die kosten stroom. Heb je ook actieve koeling voor je hardware, dan mag je nog eens ruim 50% van je stroomverbruik erbij tellen voor koeling. Moderne servers worden weliswaar steeds zuiniger qua stroom, maar ze blijven koeling nodig hebben.

Onderhoud aan je koeling en stroomvoorzieningen zoals een nieuwe accu in je noodstroomvoorziening mag je ook niet vergeten. Deze moet elke drie jaar ook vervangen worden.

Staat je server in een Datacenter? Daar reken je ook stroom en koeling af, vaak een vaste prijs per Ampère of KWh inclusief koeling

Pijler 4:Onderhoud en software assurance

Bij licenties heb je waarschijnlijk al onderhoud meegenomen, maar denk je ook aan software assurance. Je hebt vaak ook onderhoudscontracten op je servers, netwerkapparatuur en koeling. Dit is onlosmakelijk verbonden aan het hebben van een eigen IT-omgeving.

We zijn voorbij de helft qua kosten, ben je er al uit? Ga je contact opnemen om een Cloud transitie te bespreken?

Pijler 5: Ondersteuning en training

Zodra je weer een nieuwe versie van je software ontvangt – omdat je een onderhoudscontract hebt – moeten de beheermedewerkers wennen aan de nieuwe “look and feel”. Vaak moeten ze trainingen volgen, deze kosten tijd en meestal zijn ze pittig aan de prijs.

Complexe vragen leg je voor aan externe specialisten en ook deze weten je van een flinke factuur te voorzien.

Pijler 6: Herstel en continuïteit

Bij licenties heb je waarschijnlijk al onderhoud meegenomen, maar denk je ook aan software assurance. Je hebt vaak ook onderhoudscontracten op je servers, netwerkapparatuur en koeling. Dit is onlosmakelijk verbonden aan het hebben van een eigen IT-omgeving.

We zijn voorbij de helft qua kosten, ben je er al uit? Ga je contact opnemen om een Cloud transitie te bespreken?

Pijler 7: Kosten van bedrijfsrisico’s

Je medewerkers kunnen niet of beperkt werken tijdens een calamiteit. Je klanten kan je niet optimaal helpen (blijven ze nog wel klant) en wat als je door een cyber-risico een datalek hebt en je wordt aansprakelijk gesteld?

Reputatieschade is lastig te berekenen, maar dit gaat sneller als je denkt.

Hoe lang kunnen je klanten zonder je diensten en/of producten?

Alles bij elkaar opgeteld?

Als je alles bij elkaar optelt heb je een berekening die je kunt afspiegelen tegen een cloudoplossing.

Ben je benieuwd, maak dan een afspraak met onze consultant.

Hieronder voor alle pijlers de oplossing die cloud kan bieden:

1. Hardware en datacenter hoef je niet aan te schaffen, hier zorgt de cloud aanbieder voor
2. Licenties zijn inbegrepen en vaak per gebruiker/applicatie berekend bij uitbreiding
3. Energie voor je servers is niet nodig, alleen je werkplek pc/laptop nog van stroom voorzien
4. Onderhoud aan de cloud is niet je zorg, dit gebeurt ’s nachts en je merkt hier niets van
5. Beheer en support op de cloud is inbegrepen, je hoeft geen kennis van de technische infrastructuur te onderhouden
6. De cloud is volledig redundant, jij hebt alleen één locatie met internet nodig
7. Al het bovenstaande zorgt ervoor dat je organisatie “always on” is. Geen plek op de wereld waar je niet zou kunnen werken

Wil jij met je organisatie ook “always on” zijn, geen zorgen meer hebben over IT-hardware en hoe je deze moet onderhouden? Verken de mogelijkheden in de Cloud, jij hebt je berekening en wij de kennis over de Cloud.

Neem contact met ons op via verkoop@localhost

Mogen wij bij je op de koffie komen?